Produse comandate
- nu ati adaugate produse

0 RON Total:

Fumul de eşapament diagnosticare

Textl alternativ ...

Fumul de eşapament diagnosticare 

 

Fumul de eșapament poate fi trecut cu vederea, dar cu un minim de cunoștințe, la o analiză atentă a sa, oricine își poate face o idee despre eventualele probleme pe care le-ar putea avea automobilul din dotare. Până la părerile specialiștilor, poate fi un prim pas.

Apariţia unui fum albicios după pornire, când motorul este rece, nu constituie un semnal de alarmă, deoarece ne indică prezenţa unor vapori de apă, eliminaţi prin toba de eşapament. După ce motorul s-a încălzit, dacă aprinderea şi carburaţia sunt reglate corect, acesta nu va emite particule vizibile de fum prin eşapament. 

 

Orice prezenţă a fumului de eşapament la motorul cald trebuie să ne dea de gândit. Cu unelecunoştinţe tehnice putem diagnostica starea motorului după culoarea fumului emis. 

 

Fumul negru

E indică utilizarea unui combustibil cu impurităţi sau un amestec bogat. Vom începe verificările cu elementul filtrului de aer. Dacă acesta nu este schimbat la timp şi se îmbâcseşte cu praf, poate fi una din cauzele arderii incomplete a unei cantităţi de combustibil care apoi se elimină prin eşapament. 

 

La motoarele pe benzină, prezenţa fumului negru la eşapament ne arată că raportul aer/benzină nu este corect. Dacă verificăm şi bujiile vom constata pe ele un strat de fum negru, deci lipsa de aer este certă. 

 

Remedierea este foarte simplă: se înlocuieşte elementul filtrant din filtrul de aer, se curăţă sau se înlocuiesc bujiile şi, la nevoie, se reglează clapeta dela admisia de aer. De obicei fumul negru dispare după efectuarea primelor remedieri (înlocuirea elementului filtrului de aer şi curăţirea sau înlocuirea bujiilor se poate face chiar de către şofer. 

 

La motoarele diesel, particulele de fum negru provin din deficienţe de alimentare. Ele pot fi întâlnite şi la motoarele moderne cu injecţia motorinei la presiune ridicată. Trebuie să mergeţi la un specialist. Pompa de injecţie şi injectoarele vor trebui verificate direct pe maşină sau pe bancuri speciale. Un fum negru la eşapament, la pornire, poate fi şi rezultatul nefuncţionării corespunzătoare a bujiei de preîncălzire care va trebui înlocuită. 

 

Fumul albastru

Ne indică un consum mare de ulei. Prima verificare, şi cea mai simplă, este a nivelului de ulei din baia motorului, cu ajutorul jojei de ulei. A doua verificare, la motoarele pe benzină, se face verificând bujiile, care pot fi ancrasate cu un strat de ulei ars. 

 

Dacă la verificarea nivelului de ulei cu joja găsim un nivel scăzut, acesta se poate datora segmenţilor uzaţi care nu mai etanşează corespunzător şi uleiul ajunge în camera de ardere. Când consumul de ulei la un parcurs de 1.000 km depăşeşte un litru, motorul prezintă uzură ridicată şi trebuie dus la segmentat sau reparat. 

 

În acest caz, folosirea unor aditivi pentru mărirea compresiei, îmbunătăţirea ungerii şi reducerea consumului de ulei prin ardere constituie numai un paleativ de moment, deoarece înlătură parţial efectul, dar nu şi cauza. 

 

Fumul alb

La pornirea şi funcţionarea motorului rece, prezenţa fumului alb nu este alarmantă. Dacă aceasta persistă şi cu motorul cald, trebuie să ne îngrijorăm. Vom verifica prima dată nivelul lichidului de răcire în vasul de expansiune şi aspectul (culoarea sa, care poate deveni maronie sau cărămizie), deoarece, în aceste cazuri, este vorba de deteriorarea calităţii acestuia prin garnitura de chiulasă care şi-apierdut etanşeitatea. 

 

Dacă aspectul lichidului de răcire nu s-a schimbat şi cantitatea care lipseşte din vasul de expansiune este mai mică de 0,5 litri, putem să-l completăm cu lichid de răcire de rezervă, cu aceeaşi densitate şi să ne continuăm deplasarea până la primul atelier service. Dacă aspectul s-a modificat, devenind cărămiziu şi spumant, înseamnă că garnitura de chiulasă a cedat. 

 

Nu mai avem voie să plecăm decât tractaţi până la atelierul service, căci riscăm să gripăm motorul. Fumul alb mai poate apărea brusc, pe timpul deplasării, direct de sub capotă. Este un semn că au loc scurgeri de lichid de răcire direct pe motorul încins, datorate neetanşării unei conducte de legătură. 

 

O conductă fisurată pe o porţiune mică poate fi remediată pe loc, cu ajutorul unei benzi adezive  aplicate şi strânse bine cu un colier peste locul fisurii. Apoi trebuie să completăm nivelul lichidului de răcire, pentru a ajunge la un atelier de reparaţii şi a executa corect remedierea.

Galerie foto

Informatii utile

Totul despre antigel auto
Schimb antigel

Antigel Auto pentru masina ta si care este diferenta intre culorile antigelului? Totul despre antigel

» Mai multe...

Facebook