Produse comandate
- nu ati adaugate produse

0 RON Total:

Revizia periodica a unei masini

Revizie auto

Chiar daca putine persoane se mai gandesc la acest aspect atunci cand isi cumpara o masina, siguranta ar trebui sa fie probabil cel mai important detaliu de care trebuie sa tina cont un sofer. Astfel, revizia periodica a unei masini este foarte importanta pentru siguranta soferului, iar in randurile urmatoare vom vorbi despre cum se face revizia periodica a unei masini.

Pe scurt, in functie de vechimea si tipul unei masini, o revizie presupune mai multe interventii, iar majoritatea sunt legate de verificari si schimbari. Printre cele mai importante schimbari pe care un sofer trebuie sa le efectueze sunt legate de filtre (de aer, de ulei, de benzina sau motorina, precum si filtrul de polen), schimburile de ulei (pentru motor, pentru cutia de viteze sau servodirectie) precum si schimbarea curelei de distributie la un anumit numar de kilometri.

De asemenea, verificari se fac si la lichidul de frana, la lichidul de racire (mai exact este vorba de antigel) precum si, foarte important, la placutele de frana si saboti, iar daca e cazul, toate acestea trebuie schimbate.

Nu uitati sa verificati si semnalele luminoase, incepand cu faza scurta pana la semnalizare si stopuri. Martorii de pe bord se verifica si ei, la fel si capacitatea de racire a sistemului de aer conditionat, iar daca este cazul acesta se reumple cu freon.

La randul sau, motorul trebuie verificat vizual pentru a vedea daca nu exista urme de ulei sau alte lichide, precum si sistemul de franare pentru a vedea daca acesta functioneaza corect. Geometria rotilor si unghiul de fuga sunt alte doua aspecte de care trebuie sa tinem cont.

De asemenea, nu ar trebui sa uitati nici de bujii, deoarece si acestea trebuie schimbate din cand in cand.

Asadar, acestea sunt aspectele prevazute in mod obisnuit de catre o revizie periodica.

Revizia tehnica de gradul I - recomandata la fiecare 10.000 km

a. Motor:

Se executa lucrari de verificare si intretinere:

  • schimbul de ulei de motor, cu respectarea recomandarilor impuse de catre producator, adica cantitatea si tipul de ulei cu caracteristicile acestuia pentru tipul constructiv al motorului;
  • schimbarea filtrului de ulei, element important in prevenirea uzurii motorului si a defectarii compresorului turbo;
  • schimbarea filtrului de aer, foarte important atunci cand autovehiculul suporta conditii grele de exploatare si medii poluate cu suspensii grele in aerul aspirat;
  • schimbarea filtrului de combustibil – obligativitate de schimbare mai ales in cadrul reviziei sezoniere de toamna;
  • schimbarea filtrului de habitaclu – se ia in considerare felul de exploatare si conditiile in care a avut loc aceasta;
  • lucrari de verificare si remediere, cum ar fi:
  • scurgerile de lichide de la sistemele de ungere, racire si directie; aici se va executa umplerea la nivel cu lichidele necesare, respectandu-se in mod OBLIGATORIU cele recomandate de catre producator;
  • etanseitatea sistemului de admisie, in special tubulaturile ce asigura supraalimentarea sub presiune al acestui sistem (sistem turbo);
  • etanseitatea sistemului de evacuare si sistemului EGR;
  • etanseitatea sistemului de producere al vidului, pompa de vid, furtune, conducte, rezervor de vid si racorduri, inclusiv electroventile, supape de actionare ale diferitilor actuatori si a pompei servofrana;
  • etanseitatea sistemului de alimentare cu combustibil, inclusiv etanseitatea injectoarelor pe chiulasa sau alte corpuri;
  • etanseitatea sistemului de exhaustare a gazelor de ardere, galeria de evacuare, racord evacuare turbo, racord flexibil, catalizator, filtrul de particule (cu sistemul de supraveghere), tubulaturi si tobe;
  • starea instalatiei electrice a motorului, a protectiei impotriva frecarii, cleme de fixare, conexiuni si mufe de cuplare;
  • starea curelelor de transmisie, a pompei de injectie si a curelei de distributie sau a lantului unde e cazul;
  • se masoara tensiunea de incarcare a bateriei;
  • se verifica nivelele de ulei din sistemele de transmisie, cutia de viteze, reductoare si diferentiale;
  • se citesc si se sterg codurile de eroare (dupa o prealabila arhivare a acestora, daca sunt) din unitatea de comanda, se verifica parametrii de functionare ai motorului si ale celorlalte sisteme;
  • resetarea functiei de afisare SERVICE.

b. Suspensia:

Se executa lucrari de verificare si remediere:

  • starea suportilor pentru arcuri cu elementele elastice aferente;
  • starea elementelor elastice ale bratelor si ale axei spate;
  • starea amortizoarelor si a chitului de protectie;
  • jocurile pivotilor si ale articulatiilor sistemului stabilizator de rulare;
  • starea sistemului de rulare, rulmenti si anvelope (presiune, deformari, vatamari, masurarea uzurii suprafetei de rulare si echilibrarea lor dupa caz).

c. Directia si sistemul de franare:

Se executa lucrari de verificare si remediere:

  • jocurile casetei de directie si ale articulatiilor de la caseta;
  • jocurile coloanei volan;
  • starea elementelor de protectie, burdufuri si ecrane termice de protectie in zona tubulaturii de evacuare;
  • starea de curatenie a volanului;
  • starea pompei principale de franare, a pompei ABS, a conductelor, furtunelor de legatura, etrierilor, discurilor de frana, cilindrilor si a tamburilor de frana;
  • eficacitatea franei de stationare;
  • scurgerile de lichid;
  • starea pompei pentru servodirectie, impreuna cu verificarea conexiunilor electrice in functie de tipul de asistare al directiei (electrica, electrohidraulica sau hidraulica).

d. Caroseria:

Se executa lucrari de verificare si intretinere:

  • starea caroseriei, deformari si coroziuni;
  • starea suportilor pentru sistemul de alimentare cu combustibil, conductelor si etanseitatea rezervorului (inclusiv a celui pentru aditiv, in cazul dotarii cu filtru de particule);
  • starea suportilor de fixare a sistemului de evacuare al gazelor arse;
  • starea sistemelor de inchidere si deschidere al usilor (inclusiv cel de asigurare antiefractie), balamale, yale, manere si dispozitive automate de inchidere-deschidere;
  • starea functionala a geamurilor laterale, trapei si a pavilionului (pentru decapotabile);
  • starea sistemului de spalare al parbrizului fata si al lunetei spate;
  • starea functionarii sistemului de dezaburire fata si spate;
  • starea functionarii sistemului de semnalizare al directiei de mers, al lampii stop si al lampii de mers inapoi;
  • starea sistemului de iluminare, stationare si a lampii suplimentare pentru ceata (fata si spate);
  • starea sistemului de incalzire si ventilatie;
  • curatarea interiorului si a portbagajului;
  • starea rotii de rezerva si a dispozitivelor pentru ridicat;
  • starea triunghiurilor reflectorizante, a extinctorului si valabilitatea trusei medicale;
  • starea de fixare si reglare a scaunelor;
  • starea de fixare si asigurare a centurilor de siguranta;
  • starea de functionare a sistemului audio-video si de navigatie;
  • starea prizelor de alimentare cu tensiune pentru alti consumatori.

Rezultatele unei revizii de gradul I sunt edificatoare si reduc foarte mult posibilitatea aparitiei unei defectiuni neprevazute. În plus, ajuta si la realizarea unui plan de reparatii pentru viitoarea revizie, putandu-se evalua din timp necesarul de piese si costuri pentru reparatii Revizia de gradul I duce la cresterea fiabilitatii autovehiculului, utilizarii lui in conditii de maxima siguranta si raspunderii eficiente la comenzi. Dupa efectuarea succesiva a 3 revizii de gradul I, se va executa revizia de gradul II.

Revizia tehnica de gradul II - recomandata la fiecare 30 000 km

Aceasta revizie necesita lucrari mai laborioase ce implica: demontari, curatari, reglari, schimbari de piese si efectuarea unor teste aproape la toate sistemele.

Se executa toate lucrarile ca si in cadrul reviziei de gradul I, plus urmatoarele:

  • se demonteaza si se curata senzorii care din constructie sunt magnetici (senzorul Hall, de la axul arborelui cotit si arborele cu came);
  • se demonteaza si se curata clapeta de acceleratie, regulatorul de mers in gol, supapa EGR, supapa de reglare a incarcarii admisiei (numai acele care au) si clapeta opritor;
  • se schimba bujiile (la motoarele cu aprindere prin scanteie);
  • se masoara compresia motorului;
  • se verifica jocul axului turbocompresorului si starea paletilor;
  • se demonteaza si se curata debitmetrul de aer si senzorul de temperatura al aerului din galeria de admisie;
  • se schimba lichidul de racire daca acesta este folosit de mai mult de 2 ani, curatandu-se racordurile furtunurilor din sistem daca acestea prezinta oxidari in acea zona;
  • se schimba toate conductele si furtunurile ce prezinta o stare avansata de uzura si degradare;
  • se inlocuieste cureaua de transmisie ce antreneaza generatorul electric, pompa hidraulica a servodirectiei, compresorul pentru aer conditionat si altele;
  • se schimba tot ansamblul distributiei, numai daca s-a realizat numarul de km parcusi (periodicitate recomandata de fiecare producator in parte, fiind diferita de la un tip de motor la altul);
  • se schimba lichidul de frana o data la 4 ani sau in functie de rezultatul analizei acestuia;
  • se verifica si se schimba placutele de frana sau sabotii de frana; dupa caz, se regleaza distanta dintre saboti si butuc;
  • se ung toate balamalele usilor si yalele;
  • se face igienizarea sistemului de clima;
  • se verifica imbatranirea sondei lambda de control si se schimba daca e necesar;
  • se verifica eficacitatea catalizatorului, gradul de incarcare al filtrului de particule si cantitatea de aditiv din rezervorul aferent acestuia;
  • se verifica starea burdufurilor de protectie si se schimba cele care sunt imbatranite sau care prezinta fisuri ce pot duce la ruperea lor;
  • se citesc si se sterg codurile de eroare, se analizeaza parametrii de functionare ale tuturor sistemelor si se fac setarile de baza daca e necesar;
  • in mod obligatoriu se efectueaza permutarea anvelopelor si verificarea geometriei directiei;
  • se verifica incarcarea instalatiei de clima si se efectueaza reparaţia eventualelor scurgeri.
Galerie foto

Informatii utile

Totul despre antigel auto
Schimb antigel

Antigel Auto pentru masina ta si care este diferenta intre culorile antigelului? Totul despre antigel

» Mai multe...

Facebook